Fördriva dagarna!

Yes thats It!
Det gäller att aktivera sig på dagarna när man har fått lite ledig tid..
Har idag arbetat förmiddagpasset, inte gymmat men skaffat gymkort!

Däremot har jag tryckt i mig en kebabpizza, smakade riktigt bra!
På tal om mat så har jag inte lagat något på 7 dagar än sålänge..:)

Kvällen tillbringade jag med trevligt sällskap med några omgångar Chichago!
(Blev även en och annan Heineken)

Nähä, dags för mig att slänga mig i bingen, imorgon väntar en ny dag med nya möjligheter..
Tänkte ställa klockan på 7 och ta morgonsimmet & möjligtvis en morgon kaffe med svärmor..
Men vi får se hur de blir med det! Det är så lätt att ångra sig och snooza en gång för mycket när man har sovmorgon!

Vi synes, Fridens  / Linus

Vänd antingen på datorn eller huvudet så blir det rätt!:)

Ensam

Jaha det var de de!

När Marie drog tänkte ju annan att lite ungkarlsliv skulle vara skönt igen! Tvärt om!
Jag har nog aldrig varit så lat och så rastlös som nu, orkar inte diska, orkar inte städa, orkar inte laga mat!

Wow, låter nästan som hela världen har gått under men så illa är det inte!
Men, som tur väl är så arbetar man, ca 3 månader kvar.

Sen börjar mitt äventyr!

Får se om det här med bloggandet är något för mig, ni får kika in lite då och då och se om det har hänt något.
Mina dagar består i princip av tv-spel & arbete, kanske inte jätteintressant att läsa om!
Kommer även slänga upp lite bilder från Australien om Marie skickar några.

Ha de fin fint! / Linus

Resan börjar här och nu!

Om en timma åker jag från lilla Sävsjö för att åka till Arlanda. Där sover vi inatt, och sen flyger vi till Sydney kl.14.30 imorgon eftermiddag. Har hört att sommaren är på väg dit. Och förhoppningsvis ska vi till Bondi beach på lördag för sol och bad! Helt sjukt att vi är där på lördag! Jihoo.

Om ni vill följa vår lilla resa, så ska vi försöka uppdatera på http://www.resdagboken.se/.
Sök bara på jonnamarie så hittar ni säkert oss!

Och sen har min käre sambo sagt att han vill gästblogga lite här! Så det kanske kommer lite uppdateringar och bilder här ibland med! Både från Linus och från mig!

Hoppas ni har det så bra, så syns vi om 2 månader igen. Då lovar jag en bildbomb =)

Puss på er!

Hejdåmys!

Nu är allt packat och klart. Finally säger jag bara. Är så svårt att veta hur mycket och vad man ska ha med sig. Men man kan ju köpa allt där nere, bara man har med sig pengar, biljett och pass så löser sig allt!

I helgen hade Linus och jag lite hejdåmys i Jönköping.
Tog in på hotell, fikade, gick på IKEA, åt trerätter, drack vin och åt biopopcorn i sängen. Mysigt och avslappnande.

Kommer verkligen sakna honom. Vi har inte varit ifrån varandra mer än 1 vecka på över 5,5 år.
Så vi får se hur vi kommer klara oss :P haha! Men förhoppningsvis kommer de gå bra. Finns ju Skype!

Nu är jag redo för äventyr!

Guldig glögg!

Nya årsglöggen, med smak av saffran! Mums.

Countdown.

8 dagar kvar, sen åker vi! It's gonna be CRAAAZY!

Rosor!

Och han har gjort det igen, min älskling.
Idag kom han hem med en stor bukett rosa rosor till mig =)
Vill han inte att jag ska åka kanske?

Vet ni vad!?

Min underbara sambo kom hem med ett par Reebok easytone till mig igår.
Antingen vill han va snäll, eller så vill han att jag ska få en mer vältränad rumpa!
Men vad gör det, för jag blev himlans glad ändå.

Tjejmilen!

I helgen var jag och mamma i Stockholm. Åkte buss upp tillsammans med en massa tjejer. Tjejmilen stod på schemat.
På fredagkvällen var mamma och jag ute och åt och sen köpte vi med oss lite gott till hotellrummet och kollade på Kristallen.

Lördagen bestod av shopping(fast inte så mycket för min del, behöver ju inga höstkläder ju). Sen åt vi gott på kvällen, och till sist gick vi på bio, "Knight and day". Rolig film.

Söndagmorgon laddade vi upp med frukost, och sen åkte bussen ut till Gärdet. 28000 tjejer som samla för att springa, och vädret kunde inte ha varit bättre. BEstämde mig för att starta i startgrupp tre, med som mål att springa mellan 55-59 minuter. Har ju inte tränat någonting till det här. Minns inte ens när jag sprang en mil senast.
Men när jag väl började springa kändes det väldigt bra. Stämningen när man springer ett lopp går ju inte beskriva för er som inte sprungit något lopp. Så himla härligt med all musik, alla hejande människor och sen är det så kul att springa om en massa folk. Det ger mer energi =)

Kom i mål på 53,27 och jag är jättenöjd med tanke på att jag inte tränat något till det här loppet.
Och en mil är mycket roligare att springa än ett halvmarathon. Sliter inte så mycket på kroppen!

Så nu är jag sugen på att börja springa lite mer igen. Får springa lite på stränderna i autralien och thailand! Wihoo.

Tack mamma för en mysig helg <3

Resan närmar sig!

Ojsan, jag har verkligen blivit usel på att blogga.
Och det lär inte bli bättre, för om 2 veckor drar jag iväg till andra sidan jordklotet! Wihoo.

Känns så konstigt att säga så. Tänk andra sidan jordklotet. Har aldrig varit utanför Europa, har aldrig varit borta längre än en vecka. Kommer bli en helt underbar resa. Kan inte riktigt fatta att det verkligen ska bli av. Det blir lätt att man säger att man ska göra något, men sen tar man aldrig tag i det och förverkligar det.
Men nu kommer det verkligen bli av.
BIljetten i min hand säger att vi lämnar Sverige den 23 september, och därefter väntar en 23 timmar lång resa ner till Sydney. Där börjar det bli sommar nu. Helt perfekt!
Vi ska strosa runt i Sydney, lära oss surfa vid Bondi beach och Surfers Paradise, hoppa fallskärm, bada och sola, åka till fraser islands, dyka bland en massa färgglada fiskar i det stora barriärrevet och mycket mycket mer.
En månad tillbringar vi längs Australien östkust.

Därefter går flyget vidare mot Thailand, Bangkok. Under en månad ska vi se alla möjliga underbara stränder, gå på mysiga markander, åka upp till djungeln och gå på treeking, rida elefanter, besöka det gyllene templet, åka ut på båtutflykter och bara sola och bada och ha semester.

Kommer bli helt fantastiskt!