E-ämnen!?

Idag har vi pratat om kost i skolan. Ett väldigt intressant ämne tycker jag. Alla kolhydrater, fetter, vitaminer, proteiner och annat smått och gott som finns i vår mat.

Men sen finns det ju inte enbart bra saker. Tänk vad mycket skit och tillsatsämnen det finns. Så försök undvika alla E-ämnen är mitt råd. Men hur lätt är det liksom. All mat är ju fullproppad med sån skit.
Läste att pistachglass inte ens innehåller pistach, utan får sin gröna färg från spenat! Helt sjukt ju!
Jag rekomenaderar verkligen att läsa "Den hemlige kocken". Man får sig verkligen en tankeställare.



Nu ska jag gå till Konsum och köpa nötter.
Sen ska jag hem och sätta mig i soffan och titta på dubbelavsnittet av Desperate Housewifes!
Vilken kväll hörni ;)

Förresten, jag åt tacos idag...visste ni att COOP's tortillabröd innehåller hela 9 E-ämnen?! Mums vad gott!


Kommentarer
Postat av: michaela

usch jag vet!! helt sjukt va mycket e-ämnen man proppar i sig varje dag. försöker undvika dem. typ jämför vanlig gräddglass och lightglass. light BORDE ju vara bättre.. men! gräddglass innehåller bara grädde o mjölk [naturligt] medan lightglass innehåller flera e-ämnen, sötningsmedel, aspartam [!!] osv osv.. helt sjukt. och de försöker få en att köpa sån glass för att man vill vara "nyttig".. det är så man blir irriterad....



ha en bra vecka!

2009-04-14 @ 22:45:11
URL: http://realmicca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0