Låååång dag!

Har varit en lååång dag idag. Började klockan halv 6 idag med en joggingrunda med Victoria.  Klarade dock inte hela rundan. Var tvungen att stanna och gå ibland. Jävla kramp...hatar den! Men kändes ganska okej ändå...
Hem och duscha och käka en god frukost. Ägg, rostat bröd och Jonnas supergoda musli!

Jonnas supergoda müsli!

5 dl havregryn
2 dl sesamfrön
1 1/2 dl krossade linfrön
3 dl solrosfrön
3 dl hackade hasselnötter och mandel
1 dl flytande honung
1 dl matolja

Sätt ungen på 200 grader.
Hacka nötterna.
Blanda alla ingredienser till müslin.
Lägg det på en ugnsplåt.
Rosta i ugnen 10-15 min tills den fått fin färg.
Rör om då och då.
Ta sedan ut  och låt den svalna.

Ät tillsammans med yoghurt, eller som den är ;)


I skolan har vi hållt på med ett arbete om hjärt- kärlsjukdomar. Blev klara tidigt! SÅ är ledig imorn. Hatar att behöva ta bussen över Landsbro! Blää...tar ju en evighet.

Hemma för att pusta ut. Sen blev det jobb på badhuset. Lugnt som bara den. Ingen har lust att bada verkar det som. Och jag jobbar på söndag. Skulle visst bli 20-24 grader och sol i helgen!!! Hoppas hoppas!

Nu blir det desperate! Yihoo...

Kommentarer
Postat av: michaela

haha usch ja!! tycker VERKLIGEN inte om bussen över landsbro jag heller!! :/

...men men, man kommer ju HEM iaf...



ha en bra vecka!

2009-04-22 @ 13:56:58
URL: http://realmicca.blogspot.com
Postat av: michaela

hej där!

jo det går bra med godisförbudet...

(fast jag har ätit en glass) men med godiset, chips och kakor går det fint (det va främst det jag ville hålla mig borta från..) 8 veckor i måndags.. hur går det själv? ;)

2009-04-22 @ 19:18:56
URL: http://realmicca.blogspot.com
Postat av: Jonna

du är BRA <3

2009-04-23 @ 09:36:44
URL: http://jonnalidstrom.blogg.se/
Postat av: Chezsofia

Hemgjord müsli är verkligen beroendeframkallande. Vi gör en laddning varje vecka.

2009-04-24 @ 14:14:14
URL: http://www.chezsofia.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0