Smakrik fläskfilé

Sitter och väntar på att jag ska börja laga mat till Linus. Han slutar inte jobba förrän 7 så får vänta ett tag till. Under tiden tänkte jag dela med mig av receptet på den goda maten Linus och Martin lagade till oss förra helgn! Mycket gott är det!

Helstekt fläskfilé med chili lime sås (4 pers)

1 fläskfilé, ca 500 g
2-3 msk olja
1/2 tsk salt
1/2 krm chilipeppar
1 1/2 msk sesamfrö
2 rödlökar
1 röd chilipeppar
150 g sockerärter
1 dl cashewnötter
1 msk olja
salt och peppar
3 dl Kelda sås Chili Lime

Sätt ugnen på 200 grader.
Bryn köttet runt om i olja i en stekpanna.
Lägg köttet i en ugnssäker form.
Salta och strö över chilipeppar och sesamfrö.
Stek i mitten av ugnen ca 20-25 min.
Skala och skär löken i klyftor.
Kärna ur och skär chilin i skivor, dela sockerärterna.
Fräs löken i olja, tillsätt chili, sockerärter och cashewnötter, salta och peppra.
Värm såsen under omrörning.
Skär köttet i skivor och servera med sås, grönsaker och bulgur.

(receptet kommer från arla.se)


Kommentarer
Postat av: Jonna

mm smaskens :) skrev ut receptet så får jag nog ta och göra det nångång! massage hade suttit fint. kan du på torsdag? vi kan ha tjejkväll hos mig imorn om ni vill?

2009-04-21 @ 14:15:13
URL: http://jonnalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0