Dagens träning!

Började dagen med havregrynsgröt med äppelmos och mjölk och en ostmacka och kaffe! Gott på morgonen. Har hamnat i en grötperiod igen. Brukar skifta lite. Ibland blir det bara yoghurt och müsli, eller bara gröt. Och nu är det grötperiod. Mycket snällare och mjukare för magen. Brukar säga att gröt är som bomull för magen! ;)



Efter frukosten stack jag till gymmet. Var bara jag och en till där. Snacka om lyx. Nästan ett helt gym för sig själv. 


Dagen träning:

* Uppvärmning 10 minuter cykel.
* Styrka ben+axlar. Lätta vikter, många repetioner och långsamma rörelser för att få så uthålliga muskler som   möjligt. Är inte ute efter att bygga stora muskler.
* Cykelintervall 30 minuter.
* Och som avslutning tränade jag magen. Om man ska träna mage/rygg ska man alltid lägga det sist på passet. Annars blir det lätt att man tappar hållningen och belsatar ryggen under resten av passet.

När jag gjorde plankan idag, vred jag huvudet för att titta på vad klockan var. Och usch, gör inte det. Kändes som att hela nacken gick av =/ Inte riktigt kanske, men kändes som jag fått världens nackspärr. Kunde knappt röra huvudet, för det hade liksom "fastnat". Men efter lite stretching och massage släppte det. Men usch vad obehagligt det var.

Dagens middag:
Så smidigt det kan bli. Chorizokorv i bitar + wok. Voila!



Nu i eftermiddag har jag pluggat och nu ska jag ta och fika lite! Kaffekaffe!

Ikväll kommer Jonnyboy till mig, och vi ska nog kika lite på resor. ;)


Kommentarer
Postat av: fancy

kul blogg och fin kaffe kopp! Vart har du köpt den??!!;)

2009-12-26 @ 16:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0