Julgodis!

Idag har det varit en julig förmiddag här hemma. Gick upp halv 9 och började baka julgodis. Och Linus var och köpte en gran som redan står pyntad och klar i vardagsrummet. Jag vet lite tidigt kanske, men det är ju bara 1,5 vecka till jul. Även att granen är inne, julmusik spelas, julgodis äts och det ligger frost på marken idag, så har jag absolut ingen julkänsla =/ Konstigt! Det är väl bara att inse att man börjar bli gammal, och att det inte känns så speciellt längre.

Började med att göra knäck, eftersom Linus så gärna ville ha det. Kladdigt är det, och så kokade det såklart över, så de luktade bränt i hela lägenheten. Men tillslut lyckades jag, och dem blev PERFEKTA, inte för hårda eller för kladdiga.




Och sen gjorde jag mina favoriter, Mozartkulor =) Nogat, madelmassa och choklad = perfekt kombination!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0