Slumdog Millionaire

Ja, som sagt...igår tittade Linus och jag på Slumdog Millionaire som fått en massa Oscars. Den handlar om en indisk pojke som kommer från slummen. Han ställer upp i det indiska "Vem vill bli miljonär" och klarar sig mycket bra. Men programvären misstänker att han fuskar och håller honom till förhör. Där berättar han om sitt liv i slummen...en mycket hemsk historia, där man verkligen får se hur dem föräldralösa barnen har det i Indien.
Slumdog_Millionaire_poster.jpg picture by optimizm
En av dem bästa och gripande filmer jag sett på länge. Så den är väl värd att se!

Nu ska jag snart till skolan. Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: nina

Tjena Marie :) Tipsa gärna om min tävling så ska jag tipsa om din blogg på min sida :) Nu jävlar sak vi rocka på redovisningen :)

2009-02-25 @ 12:55:42
URL: http://whattoweartoday.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja den(män som hatar kvinnor) måste du bara gå o se. och denna du sett vill jag verkligen se. man har hört så mycket om den. Ha en bra helg=)

2009-03-06 @ 15:41:08
URL: http://therese84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0