Hur vill du att din begravning ska vara?

Idag har jag varit på begravning, och det är ju aldrig kul. Det var min gammelmormor som var 90 år. Hon har gjort sitt här på jorden. Men när jag satt där på begravning tänkte jag på hur jag skulle vilja att min begravning skulle vara. För alla begravningar jag varit på så har det varit så gammeldags, kyrkligt och tråkigt.

På min begravning vill jag ha glad musik, inte sorglig för det är redan så sorgligt, varför ska man då göra det ännu mer sorgligt. Jag vill att man ska minnas det glada och positiva. Och sen vet jag inte om jag vill ha det så kyrkligt med en massa böner och psalmer. Det känns så främmande och gammeldags. Men iofs är det kanske inte så konstigt att min gammelmormor ville ha det på det viset. Hon är ju uppväxt med det. Men man undrar ju hur det kommer att se ut i framtiden. Om ens Svenska kyrkan kommer att finnas kvar på samma sätt. Känns som det mest är gamla människor som går dit på söndagarna för att lyssna på gudstjänster.

Nu ska jag snart äta kvällsmat. Ha en bra kväll! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0