Grekisk meny!

Har nyss ätit en välförtjänt middag efter ett pass på gymmet! Idag fick det bli thaikyckling till middag!
Inte kul att bara laga mat till sig själv!
Igår var det roligare att laga mat däremot, och lyckat blev det. Väldigt lyckat!
Victoria och jag stod för maten, eller det var tänkt att alla fyra skulle laga mat tillsammans, men killarna satte sig och kollade på hockey istället, så Victoria och jag blev kvar i köket.
Vi år grekisk meny!

Huvudrätt: Sovlaki, potatishalvor med kryddor och havssalt, grekisk sallad och tsatsiki.
Efterrätt: Turkisk yoghurt med kiwi, jordgubbar, nötter och honung på!



Och maten blev verkligen supergod! Nästa gång är det Linus och Martins tur att laga mat till oss tjejer sa vi. Rätt ska va rätt. Ska bli spännande att se vad dem lagar då!



Och hur gick det med godiset? Jo tack! Det gick faktskt vädigt bra, även att Victoria lockade mig med både choklad och chips. Men jag åt nötter och russin istället. Haha! Nåt måste man ju äta på...men det hade varit bra om man stått emot det med...menmen! Man lever ju bara en gång. Så nu har jag varit uten godis och kakor i 2 veckor. Óch jag har inget sug alls...det kommer gå bra det här!

Kvällen avslutades med melodifestivalen och filmen "Låt den rätta komma in"!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Haha...! Du var väldigt duktig med godisförbudet :D

Tittade ju knappt på skålen ;)

Ja, nu får allt killarna impa på oss. Svårt att slå våran goda grekmiddag :)

2009-03-08 @ 13:34:18
Postat av: Ines

mmm det såg jättegott..lite skillnad mot alla köttbullar och ton med stuvade makaroner jag vräker i min här i linköping.. kan ju anställa er som mina personliga kockar:)

2009-03-08 @ 22:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0