Lördagsrecept!

Igår var det jättemysigt! Lagade en supergod middag till Linus när han kom hem från jobbet. Sen tittade vi på Robinson. Inte så jättebra, men hoppas det blir bättre framöver.
Sen tittade vi runt på hur vi ska renovera badrummet. Inte lätt det där...allt kostar ju så himla mycket. 

Kryddade potatishalvor med kyckling
2 pers
2 kycklingfiléer
citronpeppar 10 fasta potatisar
olivolja
basilika
havsalt

Börja med att sätta ugnen på 225 grader. Skrubba potatisen och dela den på mitten. Lägg dem i en plåt. Pensla dem med olivolja och strö över havssalt och basilika. In i mitten av ugnen i ca 30-40 min.
Dela kycklingen i lite mindre bitar och stek på medelhög värme. Krydda med citronpeppar.
Servera med pepparsås, grekisk sallad och persiljesmör! Yummie!




Jag fuskade faktiskt lite igår. Jag erkänner det! Kunde inte stå emot chipsskålen som stod på bordet. Och det blev inte bara ett chips, utan nästan hela skålen =/ men gott var det...och jag ångrar mig inte. Haha!

Idag blev det en löparrunda runt sjön, sen jobb på badhuset 11-17, och nu kebabsallad som har blivit en dålig söndagsvana. Nu skriker min kropp efter choklad...ahh! Vill ha vill ha!

Imorgon är det dags för skola igen. Hade velat vara hemma nästa vecka med, och köpa saker till badrummet.
Men det går icke!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Haha... Förstår att det var gott efter ett sånt långt uppehåll. Tycker du ska sluta med det där uppehållet ;). Fram till 1 april kanske. Det är vår, vilket betyder glass, fika och massor med gott. Sen är det ju snart påsk, vilket betyder massor av godis. Hur ska du klara detta?

2009-03-22 @ 20:20:40
Postat av: My

Roligt att du gillar min blogg :) Måste säga att din verkar också va bra :D

2009-03-23 @ 06:18:52
URL: http://beachdax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0