Göteborgsvarvet - svett, pina och lycka!

Då var det gjort igen! Göteborgsvarvet 2009! Det är något speciellt med det varvet!
Jag älskar det, samtidigt som jag hatar det!
Stämningen var på topp och vädret var underbart!




Perfekt väder på förmiddagen och laddning med bulgursallad!
Lite nervositetet. Har knappt kunnat träna någonting nu i vår pga av förkylningar och överträning.
Mitt mål i år var därför att ta mig runt och bara "njuta".



Starten gick 14.52 för min del. Det är så mäktigt att få springa med så många.
Gick bra ända fram till Götaälvsbron(14 km) Då går det uppför en hel del. Kroppen börjar säga ifrån och musklerna värker.

Efter det kommer avenyn. I år var det riktigt jobbigt där. En lång bit, som går uppför hela tiden. Men att stanna där går ju inte, när det är så mycket folk runt om.
Det luktar mat och folk sitter på fiken och bara njuter. Usch! Då vill man bara ge upp!

Efter avenyn är det "bara" 4 km kvar. Men då hade jag ont. Ville bara stanna. Tänkte bara på vatten, mat och vila. Kunde ha slått min tid förra året (2.00.20) men jag kunde bara inte öka. Var helt slut!

Sprang in på arenan på tiden 2.05.20. Trött men samtidigt lycklig, Jag klarade det i år igen. Inget samkar godare än den bananen och den kexchokladen man får när man går i mål!



Idag är benen seeega! Men jag är redan laddad för nästa år. Som  jag alltid säger, nu blir det hårdträning.
Nästa år SKA jag komma under 2 timmar. Om det så krävs att jag ska spy efteråt!
 
Köpte en ny löparjacka idag! Och jag älskar den!


Dags att träna för fullt nu! =)


Kommentarer
Postat av: jonna

GÖTT att det gick så bra ändå.. stannade du ingenting då eller? du är en kämpe du :)

vi ses när jag kommit hem sen då stumpan! puss på dig <3

2009-05-17 @ 20:33:55
URL: http://jonnalidstrom.blogg.se/
Postat av: LasseN

Du är duktig du! Grattis

2009-05-18 @ 09:29:35
URL: http://www.hulugard.se
Postat av: Annie

Gud va du är duktig Marie!

Hade jag aldrig klarat med min kondis idag!

Grattis!=)

2009-05-18 @ 23:20:04
URL: http://annnies.blogg.se/
Postat av: michaela

hehe, snygg jacka! och grattis till varvet! bra jobbat!! det är mer än vad jag skulle klara av, iaf med den kondition jag har nu.. ehh :S

ha en bra vecka!

2009-05-19 @ 18:40:10
URL: http://realmicca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0