Den bästa träningsformen!

Enligt mig är löpning i skogen den bästa träningen man kan få. Det tränar verkligen hela kroppen, och speciellt konditionen. Backar upp och ner, rötter och stenar lite här och där som man får hoppa för, hårt och mjukt underlag, stigar som slingrar sig hit och dit. Man får en bra styrka i kroppen, ökar konditionen snabbt i och med alla backar, bra uthållighet, smidighet och balans i kroppen.

Dessutom får man en mycket mysigare upplevelse att springa i skogen än på asfalt inne i stan. Luften är mycket friskare och underlaget är mycket bättre för knän och höfter.



Finns det någon nackdel? Jo, självklart finns det det. Inte så kul att ge sig ut och springa när detär blött och klabbigt, eller halt och snöigt kanske. Men det har sin charm det med. Komma hem helt dyngsur om fötterna och veta att man kört ett stenhårt pass ute, det gör att man känner sig lite extra bra!
Men man får passa sig så man inte halkar på alla hala stenar, rötter och broar.

Att vara ledig på förmiddagen är verkligen skönt. Speciellt nu när det är mörkt redan kl.4. Då kan man ge sig ut och springa i skogen. Går ju inte så bra när det är kolsvart ute.

Men idag gav jag mig ut och sprang 5 km i skogen! Lite småregn och blött var det i marken. Men det var ändå skönt! Glad är jag att krampen i vaderna har försvunnit. Nu ska bara konditionen bli som den var förrut! Sen så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0