Nytt recept!

Nu har jag testat lite nytt igen! Kul att exprimentera med mat tycker jag!
Idag kom Elin på fikabesök och då bjöd jag på:

Marie´s citronkräm med rostade nötter (2 personer)

4 dl turkisk yoghurt
1 msk lemon curd

1 dl blandade nötter
1 dl kokosflingor

Valfri frukt, ex clementin och kiwi som jag hade!


Blanda yoghurten och lemoncurden och fördela i två glas. Hacka nötterna och rosta lite lätt i en torr stekpanna. Lägg i kokosen och ta av plattan när kokosen blivit gyllenbrun. Skiva frukten och lägg på krämen. Toppa med nötblandnigen. Klart!




Kommentarer
Postat av: Victoria

Åhhh, det såg riktigt smarrigt ut, och nyttig dessutom. En sån får du göra till mig med :D

2009-11-13 @ 18:43:14
URL: http://victoria-sandberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0