Pizzafredag och tacolördag!

Igårkväll hade Linus och jag en sån där mysig fredagkväll som man bara älskar! Vi lagade hemmagjord pizza med en massa gott på, drack någon öl, tittade på Idol, massa tända ljus,  poppade popcorn, drack varm glögg! En riktig fredagkväll alltså, precis som den ska vara!

Idag på morgon åt vi en lyxfrukost, vilket vi bestämde redan igår! Fick bli blåbärssmoothie, kokt ägg, nybakade frallor och kaffe såklart. En bra start på sin lediga dag.

Och dagen har bestått av en tripp till Erikshjälpen och bazar, inhandling av lite julsaker, tvättning, middag hos mina föräldrar, promenad och kaffe! Och ikväll blir de tacolördag och "Die hard 4".

Blir visst att vi åker till Ullared imorgon och shoppar loss. En massa saker till lägenheten, julpynt och julklappar. Har en känsla av att vi inte kommer va ensamma! Kanske till och med träffar Morgan där, vem vet ;)

Här kommer receptet på vår goda pizza vi gjorde igår. Behöver inte jäsas, vilket jag tycker är bra. Och de blir så där knaprig och god! Klar på 10 minuta!

Deg

3,5 dl mjöl
1,5 tsk bakpulver
2 krm salt
30 g mjukt smör
1,5 dl mjölk

Fyllning

Krossade tomater med chilismak
Skinka med smak
Ananasringar
Paprika
Lökringar
Oregano
Smulad fetaost
Soltorkade tomater
Ost

Kavla ut degen på ett bakplåtspapper. Lägg på fyllningen och grädda i 225 grader i 10-15 minuter. Det kallar jag snabbmat =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0