Triathlon!

Ännu en dag med hemmastudier för min del. Skönt det, för då kan jag träna den tiden jag annars skulle ha suttit och glott i en buss ;)

Idag körde jag "minitriathlon" på gymmet. 5 km löpning på bandet, 3 km rodd och 10 km cykling.
Tog det lugnt idag så inte hälsenan ska börja krångla igen, men noterade tiderna och vilken svårighetsgrad jag hade, så jag kan förbättra mig för varje gång. Det är målet.
Rodden var helt klart segast. Brukar normalt bara ro 1000m, så 3000m kändes som en evighet.
Men det är kul med varierad träning, och inte bara löpning. Man tränar ju verkligen hela kroppen, och konditionen förbättras.

Hemma igen efter nästan 1,5 timmas träning och ska nu dricka kaffe och äta ett rejält mellanmål. Mat är viktigt när man tränar.
Annars bryts bara musklerna ner, och det vill man ju inte. Så träna och ät, så blir kroppen glad =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0