Vilodag blev träningsdag!

Alla som känner mig vet att jag inte kan hålla mig borta från träning. Jag som hade sagt att jag skulle vila HELA helgen. Men vad har jag precis gjort tror ni? Jo, tränat såklart! Men om man ändå inte har något att göra, och om man känner sig superpigg, varför kan man inte gå och träna då?

Jag har faktiskt varit duktig och haft 2 vilodagar denna veckan. Så jag har inte tränat varje dag.
Dessutom kör jag olika träning varje dag, för att inte slita ut kroppen.

Så idag sprang jag på löpbandet 5km, fast lite snabbare och lite mer lutning denna gången. Kan ju inte köra samma tempo och helt plant varenda gång tyvärr. Då kommer man aldrig kunna bli en snabbare löpare, vilket är mitt mål. Men jag kör fortfarande lugnt, inte alls samma tempo som förut, men jag är så rädd att få ont någonstans, därför är det bättre att börja lugnt nu.

Svettig och nöjd efter 5 km, rodde jag 1 km och därefter körde jag armhävningar, chins, sit-ups och coreövningar! Och jag får inte glömma att jag stretchade ordentligt idag med! =) Brukar ha förmågan att glömma det, vilket inte är särskilt bra. Vill ju inte vara stel som en pinne när jag blir äldre sen.

Nu har jag precis fått i mig en massa nyttig energi! Viktigt att äta inom en timma efter träning, annars bryter kroppen ner muskler. Ajaj!

Idag åt jag kesella med blåbär, banan och gojibär!

* Kesella -  innehåller en massa bra proteiner som bygger upp musklerna efter den nedbrytande träningen.
* Banan - innehåller snabba kolhydrater som ger kroppen en massa energi.
* Blåbär och gojibär - innehåller en massa nyttiga vitaminer och antioxidanter! Inga förkylningar här inte.



Såg att "Ensam hemma" går idag kl. 17.55 på 3:an. Den får man ju inte missa. Verkligen en julmysfilm.
Passar perfekt nu vid första advent!

Har ni tänt första ljuset?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Tyvär så har det visat sig att programmet inte ger mig de kunskaper/befogenheter jag trodde och därför krävs vidareutbildning efter examen. Något jag inte förväntade mig av en 2-årig universitetsutbildning...

2009-11-29 @ 18:10:02
URL: http://www.metrobloggen.se/hannaekback
Postat av: Marie

Nästan samma träning som jag körde idag, fast jag tänkte "jag stretchar när jag kommer hem"... Hmm, den borde ha gjorts i gymmet med andra ord.



Tackar för kommentaren på bloggen förresten! Kan man inte annat än älska träningstidningar :)

2009-11-29 @ 20:41:18
URL: http://www.meramarie.blogspot.com/
Postat av: Gäst

Fin adventsljusstake:)! Vart är den köpt?

2009-11-30 @ 12:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0