Packa väskan eller inte?

Varför är man så tråkig och inte vågar ge sig iväg och göra saker som man verkligen verkligen vill! Jag blir så avundsjuk när man läser att folk åker hit och dit, bara packar sin väska och drar iväg någonstans dit dem känner för. Så vill jag med göra! Varför kan man inte bara göra det? Är man för rädd att ge sig iväg, lämna tryggheten och personerna hemma. Men allt det finns kvar när man kommer tillbaka! Så varför kan man inte bara våga ge sig iväg?
Om jag inte börjat plugga, så hade jag kanske varit i Frankrike eller Thailand nu. Varför gjorde jag inte de? Men det är ju absolut inte försent! Allt handlar om att man ska våga! Och jag tror verkligen inte man kommer ångra sig, tvärtom, tror jag man kommer ångra sig om man INTE åker väg och ser något annat än bara lilla Sävsjö och Sverige!

Kommentarer
Postat av: Em

Moroten efter utbildningen. Skönt att bara slappna av och veta att man är färdig med allt plugg :) Morot.

2009-10-08 @ 19:01:46
URL: http://emklasson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Marie, göra som jag och dra till Thailand o plugga. Världen ligger framför våra fötter, det är bara att ta steget! Saknar dig i skolan, kram.

2009-10-08 @ 21:34:25
Postat av: Emelie

En sak till: man ångrar bara det man aldrig gjorde! Man vill ju inte dö nyfiken haha.

2009-10-08 @ 21:36:08
Postat av: Annie

Alltid lika roligt att läsa din blogg Marie! Hoppas allt är bra med dej :)

Stick iväg, släng dej ut i det okända!!

Jag brukar alltid tänk "de värsta som kan hända är bara att man får åka hem" å då är man tillbaka på samma ruta igen. Om man känner att man kanske inte vill missa massa hemma så vet jag allafall att när man är iväg får man vara med om så otroligt mkt och när man kommer hem försvånas man över hur lite som faktiskt hänt. :)

2009-10-09 @ 02:57:57
URL: http://annnies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0