Långlöp!

Dagens träningpass kändes inget lockande. Långpass 60 minuter.
Men när jag väl började springa var det rent ut sagt skitskönt! Det var precis vad jag behövde.

Idag hade jag bestämt redan innan passet, att jag skulle ligga runt 70% av max, vilket jag inte alls brukar ligga på när jag springer långpass. Oftast ligger jag runt 80%, för jag tycker 70% går alldeles för sakta.

Men idag blev det ett lugnt pass, lite för sakta för min smak, men det kanske är bra att springa lite lungare ibland.
Inte för att jag springer supersnabbt. Det gör jag verkligen inte. Mitt problem är istället att jag springer för sakta.
Vill ju bli en snabbare löpare, så då känns det konstigt att jag ska springa sakta för att bli snabb. Haha!

Men som sagt, jag tränar ju ca 3 löppass i veckan. 1 tröskelpass där jag ska ligga på runt 85% av max, och ett intervallpass där man verkligen springer snabbare än vanligt. Och sen har jag långpasset som är till för att träna uthålligheten. Så jag behöver ju inte känna pressen att jag msåte springa snabbt på alla passen!



Men i alla fall kändes löpningen idag väldigt behaglig! 60 minuter kändes som 10. Hade velat springa ännu längre.
Men jag har lite annat som måste göras tyvärr. Det är nackdelen med långpass, att dem tar sån tid!

Nu har jag precis ätit dagens första riktiga middag. Illailla!
Så blir det när man har konstiga busstider.
Nu smakade maten riktigt bra kan jag säga! Gottgott.

Sugen att göra en paj ikväll! Det är ju faktiskt helg snart.
Imorn blir det jobb 11-17, sen jobb 9-14 på lördag. Sen blir det myyys!


Kommentarer
Postat av: Calle

Hej Marie!

Jag driver sidan http://www.dumbbell.se som är en kostdagbok och träningsdagbok på nätet. Ifall du är intresserad av ett länksamarbete mellan våra sidor kanske du kan kontakta mig på:

calle[snabel-a]dumbbell.se.

Försökte hitta nån mailadress på sidan men lyckades inte.

Mvh Calle

2010-02-26 @ 09:36:32
URL: http://www.dumbbell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0