Bloggare för Lifeportalen!

Som jag nämde igår ska jag börja blogga för Lifeportalen, en populär träningssida! Självklart kommer jag fortsätta blogga här som vanligt, men kommer skriva mer om min träning i den andra bloggen.

Kolla in artikeln: Lifeportalen

Har varit medlem på Lifeportalen ett tag och i mitten av december fick jag erbjudande om att blogga lite mer för dem, och skriva om min löpning. Dessutom ska jag få hjälp med min löpning, för att bli snabbare! Så Lifeportalens konditionsexpert Håkan Jörgensen och elitlöparen Lena Gavelin har utformat ett träningsprogram för mig för att jag ska förbättra min tid på Göteborgsvarvet.
Kommer bli superkul!

Så i slutet av januari ska jag åka upp till Sthlm och ta lite bilder och även göra ett maxtest! Usch, maxtestet är jag jättenervös för. Kommer va helt borta efter det! Haha! Men kul att få reda på sin maxpuls, så man kan utgå från pulsen sen när man tränar. Har varit väldigt dålig på att använda min pulsklocka. Men det ska bli ändring på det nu.



Så mitt första pass fick bli ett tröskelpass. Efter uppvärmning inledes passet med 15 minuters "normal" löpning. Därefter stegrade farten så att jag fick upp flåset, på denna nivån körde jag i 10 minuter, för att sedan gå tillbaka till den "normala" löpartakten i 10 minuter. Så allt som allt sprang jag 35 minuter. Nästa gång ska jag nog öka farten lite mer känner jag! Men det är lätt att vara efterklok.

När jag kom hem körde jag lite styrkeövningar för benen!

Snart kommer Iiiines hit och vi ska dricka kaffe och smoothie. Jag bara älskar smoothie. Tack mamma & pappa för blendern vi fick i julklapp. Den används flitigt kan jag säga!


Kommentarer
Postat av: Marie

Det var första gången jag körde långpass på löpband. Har alltid kört dem ute tidigare, oavsett väder och vind. Och ja, rätt gissat, det var extreeemt segt... Sällskapet gjorde dock resan lite lättare :)

2010-01-04 @ 21:57:48
URL: http://www.meramarie.blogspot.com/
Postat av: Miranda

Låter ju jättekul :) ska själv göra ett maxtest nu i januari. Har aldrig gjort det tidigare så det blir ju en erfarenhet!

2010-01-04 @ 22:32:30
URL: http://mirandasminut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0