Bot mot sötsug?

Trettondagsafton nu ikväll! Är det någon som orkar "fira" det? Inte jag i alla fall. Linus och jag bestämde oss för att handla lite god mat och bara slappa framför tvn nu ikväll istället.
Bakad potatis, kyckling, skagenröra, sallad och annat gott. Var verkligen hur längesen som helst som jag åt bakpotatis. Men gott var det ;)

Det värsta är att det känns som fredag nu. God mat och tända ljus i hela lägenheten. Och jag är bara sååå sugen på godis nu. Snart en vecka utan godis, och suget är nog som värst nu. Sen vänder det, det vet jag ju. Jag har ju dragit ner på godiset förr. Och efter 2 veckor är det som bortblåst. Så de är värt att hålla ut dem två veckorna.

Istället får man äta annans, dricka te och så ska jag nog göra egen "sorbetglass" sen. Mixa turkisk yoghurt och frysta hallon. Och voila, en nyttig "glass" gjord. Och gott är det med ;) Testa det om sötsuget sätter in.


"Jag vill ha choklad!"

Nähä, nu ska jag läsa nya nummret av min favorittidning: Aktiv träning.


Ha en bra kväll ;)

Kommentarer
Postat av: Anja

Hej!

Jag tränar lite allt möjligt, men jag är bodypumpinstruktör och kör 2 klasser i veckan, så det + löpning och cykling är det jag ägnar mig mest åt! Har sprungit ett par maraton också så det är verkligen en stor addiction!



Förresten tror jag att jag måste testa att göra din sorbet nån gång, det lät underbart gott!

2010-01-06 @ 02:20:12
URL: http://anjablixherrlander.blogg.se/
Postat av: Dietiststudenten

det här är mitt absolut bästa tips mot sötsug

-yogitea22680123.jpg" rel="nofollow">http://kikkiz.blogg.se/images/2008/070719-yogitea22680123.jpg

2010-01-06 @ 09:08:33
URL: http://joannaj.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0