Intervallpass!

Dagens träningspass: Intervall!

Intervall är något som jag nästan aldrig kört. Tycker det verkar så himla tråkigt, och jobbigt! Och för mig som inte springer särskilt snabbt, så blir det ju extra jobbigt.
Men på det nya träningsprogrammet stod det intervall i 4.30 fart idag. Och så fick det bli.
15 minuters uppvärmning, och sen var det bara att öka farten på löpbandet. Kändes faktiskt lättare än vad jag hade trott, och det var till och med lite kul=) Så det får det bli fler gånger.



Intervall är väldigt bra att köra om man vill få upp flåset snabbt, och få upp snabbheten. dessutom behöver man inte lägga lika mycket tid på träningen som ett långpass. Var på gymmet allt som allt ca 30 min idag. Mer behövs inte för att man ska få ett ordentligt träningspass och svettas lite! Så om ni gar tidsbrist kan ni ju alltid prova det ;)



Dagens mellanmål: Turkisk yoghurt, hjortronsylt och russin. Mums vad gott det var!

Nu ska jag ge mig ut i kylan och ner på stan. Kolla om det kommit nåt kul till Erikshjälpen, dricka kaffe på PB och inhandla mat tills ikväll. Då blir det myyys!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0