Sex laxar i en laxask!

Äntligen har jag och Linus fått igång våra bra matvanor igen. Nu blir det lagad mat minst en gång varje dag, frukt och grönsaker i kylskåpet och inget godis om kvällarna.
Bra gjort. Innan kändes det som att vi levde på mackor eller omelett! Och kylskåpet gapade tomt. Men nu ser det bra ut =)


Dagens lunch!

Idag lagade vi lax, bulgur och wokgrönsaker. Mm, det är såå gott, och väldigt enkelt att laga!
Och jag läste i nya "Aktiv träning" att lax är något av det nyttigaste vi kan äta. Innehåller en massa protein, massa bra fett och D-vitamin som kan behövas nu i vintermörkret.

Och vi behövde mycket energi idag efter ett pass på gymmet. Idag cyklade jag 40 minuter och körde styrka överkroppen, medan Linus var duktig och sprang 11 km! ;) Han är duktig.
Kan säga att jag blev väldigt sugen att springa, men inte idag. På lördag väntar nästa löppass enligt mitt schema!  Och jag längtar redan.


Kommentarer
Postat av: mathea

sv: Ja, verkligen!

Gud så gott med lax. Jag älskar verkligen lax. Det är en riktig favorit!

2010-01-07 @ 14:33:41
URL: http://ispravak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0