Vilodagar är viktiga dagar!

Mmm, det luktar gott här hemma hos mig just nu. Håller på med ännu en sats hemmagjord müsli. Linus och jag är helt tokiga i den, så lika bra att göra mycket på en gång! :P Speciellt god är den till vaniljyoghurt. Det kan jag äta som efterrätt faktiskt..med litelite flytande honung på toppen! Mumma!



Idag står det vilodag på schemat, och förr skulle jag haft panik om jag hade haft en vilodag! Då kände jag att jag var tvungen att träna varendaste dag. Men nu känner jag att jag mår så mycket bättre, både fysiskt och psykiskt av att få ha 2-3 vilodagar/vecka. Man behöver inte känns pressen att man måste gå och träna varje dag, och musklerna får dessutom vila och bli starka till nästa gång jag tränar. För när man tränar bryter man ju faktiskt ner musklerna, så de måste ha tid att hinna byggas upp till nästa träningstillfälle, annars bryts dem bara ner.


Ikväll kanske det får bli lite övningar här hemma på balansbollen! Bålen är viktigt att träna ;)
Imorgon har jag ingen skola, så ska vara hemma hela dagen och plugga till tentan.
Och dagen får börja med ett långpass på bandet! Härligt!

Nähä, nu måste jag kolla till müslin! Tjingeling.


Kommentarer
Postat av: Victoria

RECEPT TACK! =)

2010-01-12 @ 18:00:29
URL: http://victoria-sandberg.blogspot.com/
Postat av: jessica

ser gott ut

2010-01-12 @ 18:21:58
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Anonym

vad komiskt att jag åt precis vaniljyoughurt med den hemmagjordamüslin och lite honung på toppen :)

2010-01-12 @ 21:03:32
Postat av: Bea-Bus

Oh! jösses vad gott med müsli. Jag älskar den med lösvikt som man får blanda själv på ICA. Jag kan praktiskt taget leva på müsli..men de känns inte så bra. Snygg blogg!

2010-01-19 @ 20:51:31
URL: http://www.metrobloggen.se/motmittmal
Postat av: Thea

Gillar din blogg jättemycket. Denna ska bokmärkas :)

2010-01-19 @ 21:23:23
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0