Midsommar!

Nu är midsommar över, och likaså min ledighet. Idag börjar jobbet fram till och med 20 augusti. Känns tråkigt att behöva gå till jobbet idag, men kanske likabra det, man mår ju bra idag iallafall, till skillnad från största delen av Sveriges befolkning.

Hade en riktigt mysig dag igår.
Började dagen med att ställa mig och förbereda all mat inför kvällen, så man skulle slippa det sen.
Framåt 1-tiden tog Linus och jag våra cyklar och mötte upp Victoria och Martin, för att sedan cykla ut till Vallsjöbaden för att köpa med oss räkmackor på färden.
Därefter började vi vår cykeltur runt Vallsjön. Perfekt väder, sol/moln, vilket gjorde att det inte blev för varmt. Men vi cyklade i lagom tempo med en del vätskestopp blev det =)



När vi närmade oss slutet av rudan fick jag såklart punktering, men det var som tur väl var inte så långt kvar till Solvik, så vi cyklade dit för ännu ett stopp. Och dr blev vi bjudna på champagne och jordgubbstårta, eftersom Hans och Katarina firade 25-årig bröllopsdag! =)




Sen cyklade vi hem, och allt som allt hade vi cyklat ca 3 mil! Duktigt!
Vi duschade och gjorde oss midsommarfina. Sen sattes grillen igång och vinet hälldes upp!
Maten blev kanongod som alltid.









Sen framåt kvällen spelade vi kubb, kort och lekte lekar. En mysig sommarkväll, och en mysig dag helt enkelt!







Nu väntas jobb till klockan 22.

Hoppas ni haft en bra midsommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0