Carbonara med zucchini!

Då var det fredag igen. Och denna veckan har minst sagt varit händelserik. Har hänt en massa roliga och spännande saker. Träningen däremot har satts åt sidan, så får se om jag ger mig ut på en löprunda efter jobbet dag.

Tänkte jag skulle lägga ut ett recept på en god middag jag lagade igår kväll. Här kommer det!

Carbonara med zucchini!

2 pkt bacon
1 zucchini
1 paprika
2 gula lökar
1 vitlöksklyfta
3 dl grädde
3 äggulor
2 dl riven ost
salt och peppar

Stek baconen tillsammans med hackad lök och vitlök tills baconen blir lite knapriga.
Hyvla zucchinin med en osthyvel, skär paprika och släng sedan ner i stekpannan och låt steka en stund.
Blanda grädde, ost, äggulor, salt och peppar och häll i pannan och låt koka.
Blir krämigt och gott =)



Kommentarer
Postat av: Ines

GI-dietar du igen? hehe

2011-02-20 @ 16:40:41
URL: http://[email protected]
Postat av: sandra

vad gott det ser ut :D

2011-02-22 @ 12:33:07
URL: http://helgesandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0