Löpning på vintern.

Många lägger ner löpningen nu på vintern, eftersom de säger att det inte går att springa ute när det är halt och en massa snö. Och sen tycker många att det är för kallt. Och att springa på löpband inomhus är alldeles för tråkigt!
Bortförklaringar finns alltid. Jag har sprungit ute nu hela vintersäsongen, och det har gått hur bra som helst. I vanliga fall brukar jag springa på löpband på vintern, men jag tycker alltid det är så jobbigt att börja springa ute igen sen, efter nästan ett halvår på löpband.
Så nu i år hade jag bestämt att jag bara skulle springa ute. Och jag kan säga att mina halkskydd, löppannband och i-pod har gjort att det har varit riktigt skönt. Har inte halkat en enda gång, och frusit? Nej. Man får ju ta på sig ordentligt. Och sen är det mysigt att springa inne i stan, speciellt på kvällarna då det lyser inne i husen.
Så man kan inte skylla på kylan eller snön. Det är bara att springa på! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Helt rätt! och om man springer i -15 så e d ju rena drömmen sen när det är +15 =)

2011-02-16 @ 09:50:44
Postat av: Hans

Oj! Ser du alltid sådär fräsch ut när du springer??? Eller är det en fotosession? Jag ser ut som om jag är döende!!

Keep it up i alla fall!! :)

2011-02-19 @ 17:57:24
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0