Igång igen!

"Nyttiga veckan"har än så länge börjat bra. Har ätit ordentligt med mat, bra mat, och tränat något varenda dag.
I måndags var jag ute och sprang en 7-kmsrunda. Solen sken och det kändes riktigt vårigt ute.
Och visst, jag har världens sämsta kondition just nu. Men jag klarade nästan av att springa hela rundan, och om jag bara hade velat hade jag kunnat springa ett varv till. Men det är oftast huvudet som säger stopp för mig, och inte min kropp. Måste bli bättre på att våga pressa mig lite mer.
Men just nu springer jag för att det ska vara kul, och inte för att vara bäst på milen.
Och jag skäms nästan över att skriva det här, men dagen efter hade jag träningsvärk i hela magen. Haha! Det har nog aldrig hänt tidigare att jag haft träningsvärk i magen efter en löprunda. Så ja! Även min mage är riktigt riktigt otränad. Plankan here we come!



Var i Jönköping igår och inhandlade mig en ny, snygg träningsjacka. Lite nya kläder och vips får man ny motivation till att träna. Det är bra det.



När jag kom hem begav jag mig ut på powerwalk, samma runda som jag sprungit dagen innan! Skönt att röra på sig.
Riktigt skönt att komma igång igen.
Efter promenaden fikade jag hemma hos min käre vän Jonna. Fruktsallad, yoghurt, hemmagjord müsli och kaffe! Yummie!

Idag fick det bli en kort löprunda. Riktigt kallt ute. Det ser så härligt ut innefrån, men sen när man kommer ut blåser det riktigt kallt. Brr! Men jag gav mig i alla fall ut en sväng. Det är bra!
Nu blir det kyckling, ris och wok till middag!

Hejhej!


Kommentarer
Postat av: Vera

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 @ 10:39:40
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0