Jönköpingsbor!

Nu har vi äntligen bosatt oss i vår vindsvåning, där vi kommer bo 2 månader nu. Är väl inte världens mest underbara plats att bo på, men när vi väl fått dit lite av våra egna saker och installerat oss så funkar det helt okej måste jag säga. Utsikten över Vättern går ju inte att klaga på i alla fall =)
Ligger så grymt fina hus här. Tog en härlig morgonpromenad idag och bara strosade runt bland alla fina, lite udda hus som alla har en fin uteplats med utsikt över Vättern. Ge mig ett sådant hus tack! Haha.


Uppgången till vår "lägenhet". Ser inbjudande ut va?! ;)



Igår efter jobbet åkte jag, Linus, Jonna och henne kille Simon och handlade 4 olika sorters pizza och sen åkte vi hem till Jonnyboy och åt mat, spelade spel, drack vin och åt oss mätta på chips och choklad.
Trevlig kväll måste jag säga =)



Lite senare tog jag och mannen bussen hem till "lägenheten."
Äntligen har vi blivit jönköpingsbor. Och det känns mycket bra måste jag säga.

Idag har jag jobbat hela dagen, och fick lära upp en ny tjej som ska börja. Supergo tjej.
Känns lite konstigt att jag, som bara jobbat där 1 månad ska lära upp en ny tjej. Men kul ändå ;)
Mamma och pappa kom upp nu ikväll och hälsade på och lämnade lite saker. Mys!
Mina föräldrar är bäst. Dem ställer alltid upp och stöttar mig i allt jag gör. Precis så vill jag bli som förälder.

Nu ikväll lagade Linus och jag burritos och chilipasta så att vi har mat till matlådor. 9 middagar blev det, och det svängde vi ihop bara sådär på ca 30 minuter. Snacka om att det är ekonomiskt att laga matlådor. Så nu har vi lovat oss själva att vi ska laga flera olika sorets maträtter på söndagkvällarna. Så vi har till matlådor så det räcker till hela veckan sen =) Bra va?!



Nähä. Nu får det bli en kopp te och lite chill i soffan här i vindsvåningen innan det är dags för sängen.
Imorn SKA jag börja dagen med en löprunda upp för backarna här i Bymarken.

Hej svej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är bara bäst!!!!! Tänker på er

2011-05-02 @ 12:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0