Citronrutor!

Vi känner oss lite isolerade här hemma. VI är förkylda både Juni och jag och vi har blivit totalt insnöade. Så vad ska man hitta på inomhus hela dagarna?! Jo, igår bakade jag vaniljbullar, och idag fick det bli citronrutor!
 
Här kommer receptet!
 
Deg
2,5 dl mjöl
0,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
150 g smör
 
Citronkräm
3 ägg
2 dl socker
1 citron
0,5 dl mjöl
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienser till degen och platta ut i en bakplåtsklädd fyrkantig form.
Förgrädda mitt i ugnen ca 15 min.
Vispa ägg och socker pösigt och vänd ner mjöl och skal och saft från citronen.
Häll i formen och ställ in i ugnen igen i ca 10 min, till smeten stannat. Låt svalna och skär i rutor. Yummie!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Nilsson

Å vad gott det ser ut :) Jag har blivit galen i citron på senaste tiden. Har ett recept på havrerutor med cironkräm som jag ska prova, efter det ger jag nog de här citronrutorna en chans! Hoppas ni får krya på er och slippa vara sjuka. Kramar

2013-02-20 @ 11:03:06
URL: http://ruthochlouise.blogspot.com
Postat av: Emelie Sigfridsson

Mums vad god de ser ut!!!

2013-02-20 @ 18:34:42
Postat av: helena

ser jättegott ut=) fina bilder också!

2013-02-20 @ 21:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0