Intervallpass- inte bara en pina!

Nyare, gladare tag idag var det ja! Vakande kl.8, pigg som en mört =) Steg upp och ställde mig och diskade det första jag gjorde.
Sen kokade jag ägg och kaffe och hällde upp vaniljyoghurt och mûsli. Sen satte jag mig i soffan och bara njöt av en härlig morgon och laddade inför dagens intervallpass.

Kändes väl lite sådär att gå till gymmet för att springa intervallpass kl. 9 en söndagmorgon.
Men när jag väl började springa ångrade jag mig inte för fem öre att jag gick dit.
Var skönt, jobbigt, svettigt och roligt!
ÄNTLIGEN körde jag hela passet ut. Sist blev det strömavbrott, och innan dess kände ja mig inte riktigt pigg.
Men idag gick det som det skulle.

Sprang 1,2,3,4 minuter, sen 2 minuters vila, och därefter 4,3,2,1 och sen nedvarvning.
4:minuterna kanske inte är dem roligaste, men då sänkte jag farten en aning.
Det ska vara roligt att springa med. Inte bara en pina ;)
Men intervaller är bra. Man känner att man lever, och andningen ligger på topp.
Man kan riktigt känna att konditionen förbättras, just där på löpbandet =) Det är kul.



Nu ska jag hem tll mina föräldrar och tjata lite, och jobba lite!

Hejhej!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Härligt jobbat!

2010-02-28 @ 11:10:40
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: carro

åh skulle också tagit mig och tränat idag, antar att man fått lite positiv energi då

2010-02-28 @ 13:11:55
URL: http://forsmarkcaroline.blogg.se/
Postat av: Marie

det är bara att ta nya tag =)

2010-02-28 @ 15:56:38
URL: http://mariekarlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0