Vila/hårdträning?

Stannade hemma idag, tänkte jag skulle vara duktig och plugga, men har inte varit så effektiv.
Finns så mycket annat som helt plötsligt blir intressant.
Låg länge i sängen och kollade på tv, gick en långpromenad med mamma, druckit kaffe, lagat mat till mig, lagat mat till Linus och sen lagat mat tills ikväll. En massa mat med andra ord.
Och det var den sista maten vi hade kvar här hemma. Kylskåpet, frysen och skafferiet ekar tomt nu.
Har nog aldrig varit så tomt som det är nu.
Men i slutet av veckan får det bli storhandling. Innan dess får vi leva på nudlar. Haha!



Skulle springa idag var det tänkt, men frågan är om jag vågar.
Var verkligen öm på underbenen igår. Känns som att ta på blåmärken, men det syns ingenting.
Tror jag har ignorerat det alldeles för länge nu.
Det är något som inte är som det ska, och nu MÅSTE jag ringa en idrottläkare för att ta reda på vad det är och vad det beror på. Vill ju inte vila från löpningen nu, nu när det är som allra skönast och roligast att springa.
Hoppas bara inte det är något som kräver flera veckors vila! Kommer jag aldrig klara av.
Idag är det precis 2 månader till Gbg - varvet, och det är nu hårdträningen kan börja.


Dumma ben!


Kommentarer
Postat av: Miranda

Ignorera ingenting, då kommer det sannolikt ta längre tid att bli bättre :(

2010-03-22 @ 21:19:33
URL: http://www.mirandasminut.se
Postat av: Linas träningsblogg

Hej! Jag har haft mycket problem med underbenen.. tänk på att stretcha ordentligt, massera gärna benen och prova tillskott av magnesium! Att ta en ipren-kur i några dagar kan hjälpa om det är någon inflammation i benhinnorna eller dylikt.

Mvh

Lina

2010-03-22 @ 23:14:31
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Marie

tack för tipsen, det behöver jag! =)

2010-03-24 @ 17:56:11
URL: http://mariekarlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0