Hemmamys!

Det är så skönt att sluta tidigt från jobbet. Kom hem vid kl. 3 idag, och det kändes verkligen vårigt ute.
Vi har knappt någon snö alls utanför fönstret och fåglarna kvittrade. Så jag tog fram cykeln för första gången på ett halvår och cyklade till Konsum och köpte ingredienser till morotsbröd.

Så jag har gjort morotsbröd nu ikväll, och risgrynsgröt fick det bli till. Det är så gott med nybakat bröd!
Varför bakar man inte oftare. För lite tid kanske. Men snart kommer jag ha all tid i världen.
Älskar att vara hemma och pyssla och mysa.





I helgen köpte jag en sån där bok som man kan fylla i under barnets första år. Och det som var lite kul med denna boken var att man kan börja fylla i redan nu. Sätta in ultraljudsbilder, fyllla i familjeträdet, skriva om sina förväntningar nu innan m.m. Lite mysigt att sitta och pyssla med.



Nu blir det mys i soffan ikväll, och jag ska kolla på mitt favoritprogram "Familjen annorlunda".

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad duktig du är som börjar med en sådan bok i sån god tid. Jag beställde en liknande i fredags och tänkte efterkonstruera lite av graviditeten. Haha!

2012-02-20 @ 21:55:15
URL: http://iekw.blogg.se/
Postat av: Em

Tror du att man skulle kunna få receptet på morotsbrödet tro? Om det är gott då- det verkar gott :)

2012-02-22 @ 19:06:44
Postat av: Marie

emelie, det var supergott. snart slut redan. haha. men receptet hittar du här:http://www.folkbladet.nu/133742/2009/01/28/morotsbrod-med-honung

2012-02-22 @ 21:02:42
URL: http://mariekarlberg.blogg.se/
Postat av: Em

Ok, jag googlade lite och förstod att det måste vara det receptet. Får bli till helgen då :)

2012-02-23 @ 08:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0