Göteborgsvarvet 2007

Jag säger bara det, det kommer bli fler år framöver. Var så himla kul och härligt, fast det var ju ganska jobbigt ibland också. Men det var det värt. Det måste ju kännas lite.

 

Segt att stiga upp vid halv 6 på morgonen i lördags. Usch, trött. Gröt och nypressad apelsinjuice till frukost och sen bar det av mot Göteborg. Efter många om och men så kom vi till slut fram till Skogsvallen, där vi hämtade ut våra nummerlappar och sen gick vi runt lite på mässan som var där. Jag köpte en löpardress, ny modell för i år till och med.

Sen åkte vi till hotellet och lämnade väskorna och åt pastasallad på Statoil. Vädret var väl inte det bästa. Mörka moln och blåsigt och kallt. Men när vi kom tillbaka till Skogsvallen sken solen och himlen var blå! Perfekt. 15.58 gick starten för våran startgrupp och då kom dem första redan i mål. Trångt i början. Var nästan att man fick gå. Men sen lättade det lite. Segt i början. Men efter första bron började benen bli som vanligt och jag kände mig pigg igen. Så himla härligt att springa med så mycket folk och en massa hejande människor och musik som spelas längs gatorna. Efter 2 timmar och 9 minuter passerade jag målet med ett stort leende på läpparna. Är mycket nöjd. Klarade mitt mål, och det var att springa hela vägen, och det gjorde jag. Nästa år ska mitt mål vara att springa under 2 timmar. Får se om jag lyckas med det.

Men ni ska bara veta hur tunga benen var när man stannat. Kändes som bly. Bananen och kexchokladen man fick när man gick i mål var verkligen hur gott som helst. Och så fick jag en medalj och en ros av Linus =) mitt stöd.

Efter lång väntan och mycket stående lyckades vi ta spårvagnen tillbaka till hotellet. En varm skön dusch, rena kläder och mat. Sen upp på rummet och kolla på eurovision. Har kommit på att det är väldigt tråkigt att kolla på, och har bestämt att det var sista året jag ska kolla på skiten.

 Idag har vi varit på Nordstan en stund och shoppat lite. Och nu är jag hemma igen. Ska planera min träning till nästa år. Hehe. Nä, inte riktigt än kanske. Men snart? 

Mitt st?G?ngetJag

Kommentarer
Postat av: becca

bra gjort :) asduktigt av dig! det ska du va stolt över ja!

2007-05-13 @ 18:21:07
Postat av: Ellen

Va duktig du var =)

2007-05-13 @ 20:24:24
Postat av: Ines

gytt gumman! way to go girl!

2007-05-13 @ 21:41:45
Postat av: Linus

Du var bäst älskling!

2007-05-17 @ 11:03:53
URL: http://www.myspace.com/theeunuch
Postat av: Ines

tråkigt att du aldrig uppdaterar din blogg...

2007-05-19 @ 12:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0