Syster Duktig

Onsdagen är snart över den med. Herregud vad tiden går snabbt. Och idag är jag glad. Känner att jag har varit duktig idag, än så länge i alla fall. Sprang en mil på hälsobanken, och det gick riktigt bra. Hem och duschade och lagade spagetti. Sen skyndade jag tillbaka till skolan och gjorde spanska testet. Skönt att bli av med det också. En sak till avklarad. Sen var jag på körskolan och satt vid datorn för första gången, det känns som en bra början på körkortet. Och så ska jag köra första gången nästa vecka. Ska bli kul. Längtar tills jag får körkort nu.

 

Och att vädret är helt underbart idag gör mig ännu gladare. Sommarn är på väg. Jag känner det. Vill ut på picknick. Lägga sig ute på en filt i gräset med god mat och cider som man alltid drack hos gammelmormor när man var liten. Saknar den känslan när man var ute på Berget och hälsade på gammelmormor och gammelmorfar och åt nygräddade våfflor med en massa grädde och sylt. Och så sprang man omkring på den stora trädgården och klättrade i träd och åt körsbär tills man fick ont i magen.

 

Igår var jag och Jonna och kollade på Hofgårds musikal. Alltid kul och se om det är någon talang med. Sen åkte vi hem till Linus lägenhet och åt toast, drack te, åt godis och kollade på Desperate Housewifes. Mitt favoritprogram just nu.

 

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska gör. Ska nog sätta mig ute i solen en stund kanske. Ikväll blir de nog lite jobb och Grey?s Anatomy. Och sen imorgon kommer Linus hem. Veckan har gått snabbare än vad jag trott att den skulle göra.

 Ha det bra mina vänner!

Puh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0