Ett nyttigt recept!

Idag tog jag mig faktiskt lite ledigt! Var inget nödvändigt i skolan! Så sov lite längre, till klockan 8!
Sen gav jag mig av till gymmet! Där har jag inte varit på 6 dagar, så de var på tiden!
Körde cross, styrka ben, axlar, mage och biceps, och sen 30 minuter intervall på cykel.

Vill egentligen ut och springa, men jag kan inte för min fot. Gick i dåliga skor i Stockholm, och nu har jag på något konstigt sätt överansträngt högerfoten(?!)så det gör ont i varenda led och muskel i hela foten. Och så knäpper det i den när jag rör på tårna! Väldigt konstigt. Men jag får vila den så gott det går!

Här kommer ett recept på min middag jag åt idag! Väldigt gott, enkelt och nyttig. Precis så det ska vara!

Lax med stekt grönsakswok ( 1 person)

1 laxfilé
1 liten gul lök
1 paprika
1 bit zuzzini
1 morot
några sockerärtor

1 dl turkisk yoghurt
1 msk thaisås

Sätt ugnen på 225 grader och sätt in laxen i ca 20 minuter.
Skala moroten och skär grönsakerna i önskad storlek.
Stek i lite olja tills de har fått fin färg.
Blanda yoghurten och thaisåsen!
Färdigt att äta!



Nu ska jag ner och dricka kaffe på PB och kolla in Antikrundan! ;)

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Oh så gott. Mera lax!



www.helenaljunggren.como

2009-08-27 @ 09:28:44
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0