Sommaren = extrakilon

Vem mer än jag känner att ni unnat er lite extra nu i sommar?! Vem känner att era favortijeans inte längre passar!
Tror inte jag är ensam om att känna så! Nu när sommaren snart är slut så känner jag att det måste bli ändring på det! Så därför tänkte jag att från och med imorgon blir det bara nyttigheter för min del. Inga glassar, kakor och choklad! I alla fall inte förrän jag känner mig bekväm med mig själv igen!

Många tycker säkert att jag är löjlig! Men jag tycker allt handlar om att man ska trivas med sig själv och sin kropp!
Så därför skiter jag i vad andra säger! Om jag vill leva nyttig och hälsosamt så gör jag det! Så det så...

Varför jag skriver det i min blogg är för att då vet jag att andra läser det..och då är det inte lika lätt för mig att fuska ;)
Och sen kanske jag inspirerar er till att bli nyttiga nu efter sommaren ni med! Vem vet?! ;)

Så nu blir det GI som gäller för mig i några veckor framöver! Tycker det är ett väldigt bra sätt att bli av med sötsuget, samtidigt som man kan äta väldigt mycket gott! Grillat, såser, en massa grönsaker m.m. Det man däremot ska undvika är snabba kolhydrater tex. godis, kakor, läsk, vitt bröd, pajer, potatis, vit pasta m.m. Listan är lång på vad man kan äta och inte! Men huvudsaken är att man inte ska gå hungrig!

Önska mig lycka till! ;)





Kommentarer
Postat av: michaela träffe

lycka till!



Jag ska också ta tag i mitt liv nu !! har blivit lite för mkt shell-godis.. hehe ;) blir ju så lätt att man tar en liten bit där, en bit där... usch. men det ska det bli ändring på här också! :)

...fit for fight helt enkelt :D

2009-08-09 @ 17:03:21
URL: http://realmicca.blogspot.com
Postat av: Emma

Duktigt! Jag skulle aldrig klara av att gå på något diet, haha. Jag äter vad jag vill när jag känner för det. Men det har blivit väääldigt mycket extra nu i sommar. Mycket glass, choklad, osv. men det hör ju sommaren till ;) Och eftersom jag tränar rätt mycket så kan jag äta mycket onyttigheter under perioder utan att det syns så mkt på mig :) Men när skolan börjar om kommer ju rutinerna tillbaka och då äter jag oftast bara onyttigheter på helgkvllar. Så nu under sommaren så lever jag livet och har helg varje dag, haha ;) Men lycka till med ditt nyttiga liv :) Låt det inte gå till överdrift i början bara, för då är det svårare att hålla det länge :) Kram!

2009-08-10 @ 19:28:41
URL: http://nyymaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0