Träning ÄR och SKA vara kul!

Vad ska man egentligen tro på?! Vad är sant eller påhittat?!
Varje dag kan man läsa om olika sätt att gå ner i vikt, komma iform, må bra, komma igång, få motovation m.m.
Vad ska man egentligen tro på, det står ju olika i alla tidningar.

Och om man nu väljer att gå efter ett kostprogram/träningsprogram som står i tidningen, vem säger att det är bra just för dig? Du kanske behöver mer kolhydrater, du kanske inte behöver träna så mycket som du gör m.m.

Jag tror att det är viktigt att lyssna till sin kropp. Det är det bästa sättet att veta om du är hälsosam!
Träning och mat ska inte vara något att stressa sig för, för isf blir det i längden ohälsosamt det med!

Även om jag går efter ett träningsprogram så behöver jag inte följa det slaviskt. Om jag inte orkar träna en dag, så gör jag inte det! Och som idag, då skulle jag egentligen gå till gymmet för att köra styrka. Men jag har ingen lust, så istället blir det ett spinningpass! Och det ska verkligen bli kul!
Träning och hälsa är och ska vara kul! Annars gör du fel! Och då är det dags att ändra på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0