Vad gör man en söndag?

Idag är jag leedig! Och imorgon med! Det är så skönt! Igår var Joar och Jannike här på middag!
Vi bjöd på grekisk sallad, fläskfilé och vitlöksbröd!
Och så hade jag bakat en marängjordgubbstårta av alla våra jordgubbar vi har ute i landet!



Trevlig kväll där vi pratade om allt och ingenting.
Vi blev lite sugna att åka till Hultsfred, men vi hittade aldrig någon skjuts =/



Idag har jag inte gjort någonting! Är sugen på att baka, eller bara sätta på en bra film!
Får se hur det blir! Vad gör ni en söndag som denna?!

Kommentarer
Postat av: jonna

2009-07-12 @ 18:17:28
Postat av: jonna

en söndag som denna är man i göteborg, shoppar och går på the proposal på bio :)

2009-07-12 @ 18:19:10
URL: http://jonnalidstrom.blogg.se/
Postat av: Vicky

MMM, tårtan ser god ut :)

2009-07-12 @ 19:57:01
Postat av: Jenny

Hej, nej men vad kul att du vill det! Jag rekommenderar det verkligen,jag har haft skitkul under mina 4½ månader som jag hunnit vara här, tycker det ska bli riktigt tråkigt att åka hem faktiskt, men nu vill jag ju börja jobba igen, helst här i Frankrike nånstans=)

Jag bokade min språkkurs genom Lango, men det finns ju hur många företag som helst som arrangerar språkkurser över hela Frankrike, det är ju den enklaste vägen tycker jag, man kan ju söka själv till olika universitet och privatskolor och söka boende och sånt själv, om man nu vill det.

Det är ju bara att du googlar språkkurs och väljer det företag som du känner störst förtroende med, jag har ju aldrig haft några problem med nånting härnere med varken Lango eller skolan eller boendet. Det är bra om du har mycket skinn på näsan och inte är rädd av dig, för många av killarna här kan vara riktigt påfrestande eftersom dom ser på en gång att man är från skandinavien, och det gillar dom eftersom vi är väldigt exotiska för dom=)

Jag tycker helt klart att du ska åka hit några månader, det är värt allting, trots att det är 11km cykelväg till Medelhavet, och att alla dom stora dansklubbarna ligger en bit utanför stan, men det går speciella bussar till dom på helgerna så det är ju ingenting som jag har vart direkt missnöjd med här heller, då det är en typisk studentstad så får man snabb kontakt med många av invånarna, och dom andra eleverna så man skaffar många nya vänner snabbt!

Och min skola arrangerar flera utflykter till andra städer också så jag har sett hela regionen, inte bara stadskärnan i Montpellier, och dom fixar olika aktiviteter som man kan göra, så man har aldrig tråkigt här.

Blev lite långt nu kanske men hoppas du blir lite klokare på det här med att åka iväg, är det nånting mer du undrar över så är det bara att skriva!

Ha det så bra nu och lycka till! Kram

2009-07-13 @ 20:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0