Avokadoglass!

Hade en trevlig kväll igår hos Joar & Jannike som precis flyttat ihop. Dem bjöd oss på trerättersmiddag.

Förrätt: Mozzarellabruchetta med tomat och roccula
Huvudrätt: Vitlökspasta med babyspenat och parmaskinka
Efterrätt: Hemmagjors avokadoglass med hallonsås



Avokadoglass var faktiskt väldigt gott! Måste jag testa att göra någon gång. Här har ni ett recept:

Avokadoglass med mörk choklad

Ingredienser

2 avokadofrukter
1 1/4 dl strösocker
2 msk pressad citron
2 dl mellangrädde
25 g hackad mörk choklad

Dela avokadofrukterna, ta bort kärnorna och gröp ur fruktköttet.
Kör det till puré i matberedare tillsammans med socker och citronsaft.
Vispa grädden och blanda den med avokadomoset.

Lägg bakplåtspapper eller plastfolie i botten på en form som rymmer 1 1/2 liter. Lägg 2/3 av smeten i formen.
Strö över hackad choklad och täck med resten av avokadosmeten.
Täck formen med plastfolie och låt den stå i frysen minst 4 timmar.

Doppa formen i kallt vatten, lossa glassen runt kanterna med en liten kniv och stjälp upp den.
Skär glassen i skivor och lägg upp dem på tallrikar. Garnera med hallon och hallonsås.


Resten av kvällen bestod av tjat, vindrickande, musik m.m.  En skön fredagkväll med gott sällskap :P Blev lite sent för min del. Kom hem runt halv 2. OCh jag skulle upp och jobba halv 8 idag. Men det gick bra.

Men känner mig lite slö nu...men ingen vila ikväll.
Ska på ABBA-kväll i Kännestubba =/ inget jag känner för just nu. Men jag ska försöka vara positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0