Onyttigt recept ;)

Hur kan det regna så mycket som det gör? Kan inte förstå detta! Men jag antar att hösten är på väg! Tråkigt men samtidigt väldigt mysigt! Sitta inne och dricka te, tända ljus, mysiga koftor, en massa bra filmer, nykakade bullar och bröd, friskt luft och härliga promenader! Det är vad jag kallar höst! :P Så det längtar jag till!

Kom nyss hem från ett styrka/konditionspass! Längesen man var på ettt sådant pass, så jag hoppas på träningsvärk imorgon! ;) Ska visa min kära Mamma gymmet imorn!

Ska tipsa om en väldigt god och smidig äppelkaka som vi åt igår! Ingen nyttig sådan, men väldigt god!

Kak-äppelkaka

4-6 äpplen
125 g smör
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Skär äpplena i bitar och läss i en form.
Smält 125 g smör i en kastrull. Blanda i socker, mjöl och bakpulver.
Bre smeten över äpplena och grädda i mitten av ugnen 15-20 min.
Ät med vaniljsås, grädde eller glass! Sååå god!


Kommentarer
Postat av: ines

den va väl inte så onyttig???



jeeey hööst!

2009-09-04 @ 09:57:59
Postat av: Helena Ljunggren

Hösten är det absolut bästa :)

2009-09-06 @ 07:29:16
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0