Onyttigt?! Vad menas med det?! Egentligen?

Då var denna helgen över! Har gått så otroligt snabbt, och jag känner mig inte utvilad ett dugg =/
Har jobbat hela dagen idag, and my back is killing me!

För övrigt har denna helgen varit helt sjukt onyttig! Pappa tycker inte om när jag säger det ordet. Han tycker att de jag säger är onyttigt, inte alls är onyttigt! Han tycker man behöver av allt i hela kostcirkeln ;) haha! Att en äppelkaka inte alls skulle kallas onyttig förr i tiden. Då visste man inte vad det ordet betydde. Tänk vad mycket som kommit nu under de senaste åren. Nu är det bara att gå ner till Konsum och köpa precis hur mycket onyttigt man vill, och det konstiga är att det till och med är billigare än frukt, kött och grönsaker! Konstigt tycker jag. Att leva nyttigt ska ju vara billigare. Men jag antar att allt det finare och bättre är dyrare! Så är det ju med allt annat.
Och vad menar man egentligen när man säger onyttig? Är det för mycket socker, fett, tomma kalorier, för lite vitaminer, en massa E-ämnen?!



I alla fall, jag har varit väldigt ONYTTIG i helgen, och med det menar jag för mycket socker. Så nu bllir det en sockerfri vecka! Och så ska jag försöka ge mig ut och springa med min käre sambo, om jag nu lyckas dra med mig honom ut!



Och i fredags visade jag mamma en massa övningar på gymmet, och har skrivit ett fint träningsprogram till henne =) Det var kul! Min största dröm hade varit att få jobba som personlig tränare. Tänk vad kul! =) Men det är en dröm, som ligger väldigt långt bort just nu! Har andra drömmar i tankarna!

Tänk om man vann 140 miljoner på Lotto på onsdag?!
Eller, tänk om om inte fanns!


Nähä, ska sluta tänka och kolla på "Kärleken checkar in" istället. Sen ska jag sooova! Upp 5.30 imorn. Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0