Träning igen.

Nej, nu har jag varit riktigt dålig på att blogga, och speciellt dålig har jag varit på att skriva om träning. Nu när jag inte kan springa, så tycker jag inte det är så kul att skriva om träning. Men det ska bli ändring på det nu igen!

Skaffade mig ett nytt gymkort förra veckan, och har i princip tränat varje dag sen dess. Allt ifrån crosstraining, trappmaskin, rodd, cykel, proemander och styrketräning. Allt utom löpning känns det som.
Och jag har bestämt att jag ska testa på att springa lite smått snart, men är lite feg. Är så rädd att det ska börja ont igen. Men någon gång måste jag ju testa det. Så nästa vecka lovar jag att jag ska testa att "gogga" lite. Nytt namn för jogg/gång.



Idag var jag i allla fall på gymmet och cyklade 30 km på morgonen. Perfekt att kolla på nyhetsmorgon och svettas lite samtidigt, istället för att ligga hemma i sängen och glo på tv.

Har sån himla träningsvärk idag från igår då jag körde styrka ben för första gången på över en månad. Gör verkligen ont att gå. Men får nog ändå bli en promenad i värmen nu i eftermiddag!

1 vecka till Göteborgsvarvet. Blir ju inget av det för mig i år. Men tänkte jag skulle se det från andra sidan.
I år ska jag vara den som grillar och dricker vin och hejar längs banan. Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0